Содержание
Салон
Множество элементов интерьера Lamborghini Sesto Elemento выполнено из мраморного пластика, есть кожаные элементы. Сидений по сути нет, производитель сформировал два определенных каркаса, на которые установил кожаные подушки. Тем самым можно сказать получились неплохие ковши. Конечно же сидеть не удобно, боковая поддержка не самая лучшая, но это по большей части выставочный автомобиль, здесь этого не нужно.
Водителю достанется очень спортивный трех спицевый руль, с кожаной обшивкой, с массивными лепестками переключения передач. За рулем присутствует дисплей, который является приборной панелью и показывает водителю самую необходимую информацию.
Центральной консоли по сути тоже нет, она присутствует, но в качестве силового каркаса, а так на ней нет абсолютно ничего полезного.
Технические характеристики Сесто Элементо
Тип | Объем | Мощность | Крутящий момент | Разгон | Максимальная скорость | Количество цилиндров |
---|---|---|---|---|---|---|
Бензин | 5.2 л | 570 л.с. | 540 H*m | 2,5 сек. | 350 км/ч | V10 |
Подробнее
Производитель решил не заморачиваться и взял для данной модели силовой агрегат от Gallardo. Здесь установлен атмосферный V10 объемом 5,2 литра, выдающий 570 лошадиных сил и 540 единиц крутящего момента. Двигатель имеет многоточечный впрыск, работает он в паре с шестиступенчатой роботизированной коробкой передач.
Из-за того, что машина была очень сильно облегчена, ее вес составил 999 кг, что очень мало. Это позволило добиться отличных динамических показателей – 2,5 секунды до 100 км/ч и 350 км/ч максимальной скорости.
За остановку данного купе отвечают дисковый керамические тормоза диаметром 365 мм спереди и 356 мм сзади. Передние диски получили восемь поршней, а задние четыре, со своей задачей они справляются отлично. Подвеска ничем не удивляет, так как она была взята у другого автомобиля. Из-за небольшого веса в поворотах мало кренов, что позволяет автомобилю показывать отличные динамические показатели на треке.
LAMBORGHINI (18) |
---|
GALLARDO LP560-4 • GALLARDO LP560 GT3 • COUNTACH • HURACÁN LP 610-4 • DIABLO SV • MURCIELAGO R-SV GT1 • AVENTADOR LP 700-4 • HURACÁN SUPER TROFEO EVO • MIURA • ASTERION LPI 910-4 • HURACÁN R3 SPEC • AVENTADOR SVJ • HURACÁN PERFORMANTE • ESSENZA SCV12 • HURACÁN GT3 • SESTO ELEMENTO • CENTENARIO LP 770-4 • VENENO |
Tour Del Toro |
---|
LAMBORGHINI ASTERION LPI 910-4 • LAMBORGHINI VENENO • LAMBORGHINI SESTO ELEMENTO |
Italian Prime |
---|
FERRARI LAFERRARI • LAMBORGHINI SESTO ELEMENTO • PAGANI ZONDA R • FERRARI FXX K |
Masters Of The Track |
---|
LAMBORGHINI SESTO ELEMENTO • ASTON MARTIN VULCAN • PORSCHE 911 GT2 RS CLUBSPORT |
Description
The Lamborghini Sesto Elemento is constructed on carbon fiber, with the chassis body, drive shaft, and suspension components being made out of carbon fiber, including the seats. The interior is mostly bare without stereo or air conditioning to save weight and lower production cost. This extreme weight reduction allows the Sesto Elemento to have a total mass of only 2202 lb (999 kg).
On the engine cover, there are 10 distinctive hexagonal holes through which air is released, while two intakes funnel cool air into the mid-mounted engine compartment. The engine is a 5.2L (5,204 cc) V10 sourced from the Gallardo, generating 562 hp (419 kW) and 398 ft·lb (540 N·m) of torque. The car is equipped with a six-speed semi-automatic transmission with paddle shifters and all-wheel-drive as standard.
Lamborghini claims a 0-60 mph (0-97 km/h) acceleration time of just 2.4 seconds and a top speed exceeding 210 mph (338 km/h). The car has a power-to-weight ratio of just 563 hp per tonne, making it the best power-to-weight ratio for any production Lamborghini.
Lamborghini made 20 Sesto Elementos for track use only between 2011 and 2013. Reported prices range from US$2.2 million to US$2.9 million, which would make the Sesto Elemento the most expensive Lamborghini until the introduction of the Lamborghini Veneno, which has a price of US$4.5 million (US$7.4 million for some Lamborghini Veneno Roadsters).
Upgrades (28)
Upgrade | Duration | R | G | |
---|---|---|---|---|
1 | Engine: High Flow Air Intake | 12 Hours | 132,800 | 36 |
2 | Engine: Competition Engine Tuning | — | — | 55 |
3 | Engine: Competition Throttle Body | 1 Day | 298,900 | 80 |
4 | Engine: Increase Engine Bore | — | — | 120 |
5 | Engine: Race-Spec Cam-shaft | 2 Days | 672,400 | 185 |
6 | Engine: Race-Spec Intake Manifold | — | — | 280 |
7 | Engine: Race-Spec Cylinder Heads | 2 Days | 1,512,900 | 420 |
1 | Drivetrain: Race Prototype Flywheel | 12 Hours | 123,600 | 34 |
2 | Drivetrain: Re-calibrated Gearbox | 18 Hours | 185,400 | 50 |
3 | Drivetrain: Ultra-Lightweight Driveshaft | — | — | 75 |
4 | Drivetrain: Uprated Center Electronic Differential | 1 Day 12 Hours | 417,100 | 115 |
1 | Body: Aerodynamic Detailing | 12 Hours | 98,200 | 26 |
2 | Body: Aero Optimised Undertray With Diffuser | — | — | 40 |
3 | Body: Advanced Body Refinement | 1 Day | 220,900 | 60 |
4 | Body: Advanced Weight Reduction | — | — | 90 |
5 | Body: High Performance Body Refinements | 2 Days | 497,000 | 135 |
1 | Suspension: Advanced Suspension Tuning | 12 Hours | 113,300 | 30 |
2 | Suspension: Uprated Carbon Fibre Racing Swaybar | 18 Hours | 170,000 | 46 |
3 | Suspension: Fully Adjustable Racing Shocks | — | — | 70 |
1 | Exhaust: Ultra-Flow Catalytic Converter | 12 Hours | 112,000 | 30 |
2 | Exhaust: Custom Exhaust Headers | — | — | 46 |
3 | Exhaust: Race-Spec Exhaust Piping | 1 Day | 252,100 | 70 |
1 | Brakes: Custom Race-Spec Brake Pads | 12 Hours | 86,600 | 24 |
2 | Brakes: Uprated Race-Spec Calipers | 18 Hours | 129,900 | 36 |
3 | Brakes: Uprated Carbon Ceramic Vented Brake Discs | — | — | 50 |
1 | Tires & Wheels: Specialised Camber & Toe Adjustments | 12 Hours | 104,000 | 28 |
2 | Tires & Wheels: Ultra Light Racing Rims | 18 Hours | 155,900 | 42 |
3 | Tires & Wheels: Elite Racing Compound | — | — | 60 |
Colour keys |
---|
For upgrades including PR values, please see the project page , please be aware that PR values can vary depending on the upgrade order.
Экстерьер
Выглядит модель отлично для 2010-го года, она напоминает Huracan, вышедший значительно позже. Здесь короткий капот с двумя глубокими воздухозаборниками у основания. Установлены узкие светодиодные фары, частично напоминающие современные модели компании. Бампера как такового нет, капот и бампер это один цельный кусок. Тем не менее на нем присутствуют огромные воздухозаборники охлаждающие тормоза.
Боковая часть получила классический стиль итальянского бренда, выделяющийся своими рельефными, аэродинамическими формами. Здесь массивные расширения колесных арок, глубокие выштамповки и мощный воздухозаборник на заднем крыле. Зеркала заднего вида, как положено установлены на ножку.
Сзади купе Sesto Elemento встречает нас огромным спойлером, 10-ю воздуховодами из моторного отсека, узкой светодиодной оптикой и просто агрессивными формами. Бампер удивляет своим дизайном, описать его сложно, просто посмотрите фотографии. Большинство деталей кузова выполнено из карбона для облегчения, еще он используется в моноблоке, дисках, подвеске и карданном валу.
Габариты:
- длина – 4780 мм;
- ширина – 2030 мм;
- высота – 1136 мм;
- колесная база – 2560 мм.
Gallery
Lamborghini Sesto Elemento side view
Lamborghini Sesto Elemento rear view
Lamborghini Sesto Elemento front view
Sesto vs. LaFerrari
Lamborghini Sesto Elemento
Lamborghini Sesto Elemento chrome
Lamborghini Sesto Elemento ’11
Bottom of the grey version of the Sesto
Lamborghini Sesto Elemento HW Exotics (2016)
Lambo Sesto Elemento — NfS-City 39 — 14 Cx
2014 — 1st colour
2014 — 2nd colour
2015
2016
2018
2018
2019
2019
2020
2018 5 Pack Lamborghini Sesto
Angkaselatan
All the Sestos (until the 2020 version was released)
2016 Mainline Series
2016 Mainline Series
2016 Mainline Series
2018 HW Exotics 5-Pack
2018 HW Exotics 5-Pack
2018 HW Exotics 5-Pack
2019 HW Exotics 5-Pack
2019 HW Exotics 5-Pack
2019 HW Exotics 5-Pack
2020 Mainline Series
2020 Mainline Series
2020 Mainline Series
Add a photo to this gallery
Versions
The Lamborghini Sesto Elemento has come out in the following 1/64 scale versions:
Col # | Year | Series | Color | Tampo | Base Color / Type | Window Color | Interior Color | Wheel Type | Toy # | Country | Notes / Variations | Photo |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
039/250 | HW City — Speed Team | Satin White | Tampo’d headlights, Lamborghini emblem on front | Dark Grey/Plastic | Tinted (Smoke) | Lime | Chrome GreenTRAP5 | BDC81 | Malaysia | New ModelBase code(s): F43, F44 | ||
039/250 | HW City — Speed Team | Satin Grey | Tampo’d headlights, Lamborghini emblem on front | Dark Grey/Plastic | Tinted (Smoke) | Red | GreyTRAP5 | BFF92 | Malaysia | New ModelNeed for SpeedBase code(s): G04, G05, G06 | ||
198/250 | HW Workshop — Night Burnerz | Sublime | Tampo’d headlights, Lamborghini emblem on front | Grey/Plastic | Tinted (Smoke) | Black | Grey J5 | CFH88 | Malaysia | Base code(s): H25, H27, H28, H29 | ||
080/250 | HW Exotics10/10 | Aqua | Black stripes, Detailed headlights, Lamborghini emblem on front | Black/Plastic | Tinted (Smoke) | Black | GreyTRAP5 | DHR02 | Malaysia | Base code(s): J08, J11, J13 | ||
Lamborghini2/8 | Black | Detailed headlights, Yellow accents on hood and rear window | Yellow/Plastic | Tinted (Smoke) | Yellow | Y5 | DWF28 | Thailand | Base code(s): K09 | |||
HW Exotics 5-Pack | Frost gold | Detailed headlights, Black, Orange stripes on hood and roof | Metallic Gray/Plastic | Tinted (Smoke) | Black | TRAP5 | FKT62 | Indonesia | Base code(s): L13 | |||
HW Exotics 5-Pack | Dark Red | Detailed headlights, Black stripes on hood and roof | Black/Plastic | Tinted (Smoke) | Black | Chrome Red Rim, Black J5 | FYL17 | Indonesia | Base code(s): L49, M06 | |||
164/250 | HW Exotics10/10 | Light Blue | Detailed Headlights and Exhaust | Black/Plastic | Tinted (Smoke) | Orange | Orange RA6 | GHC35 | Malaysia | Base code(s): N04, N05, N07, N08, N09 | ||
164/250 | HW Exotics10/10 | Spectraflame Light Blue | Detailed Headlights and Exhaust, «25TH» Hot Wheels Logo | Black/Plastic | Tinted (Smoke) | Orange |
Orange |
GHG17 | Malaysia | Super Treasure HuntBase code(s): N02 |
Availability
The LAMBORGHINI SESTO ELEMENTO is available in 3 series:
- Tour Del Toro bonus series in the Legend group
- Italian Prime bonus series in the Legend group
- Masters Of The Track bonus series in the Legend group
This vehicle was added in the released in February 2016 and can be unlocked by earning 16 trophies in Tour Del Toro, 17 trophies in Italian Prime, or as soon as Masters Of The Track is unlocked.
This vehicle can be acquired for 850 or 680 with showcase discount. It has also been available for 480 as a ‘Get it Now’ price, unlocking Tour Del Toro.
This vehicle was available to win in these following special events:
- The Sixth Element available in the of February 2016
- The Sixth Element (v6.6) available in the of October 2018
- Lamborghini Sesto Elemento Championship available in the of July 2019
Asphalt 8: Airborne
Summary
The Lamborghini Sesto Elemento is a mid Class A car, with a starting rank of 1464, a MAX rank of 1589, and a MAX+PRO rank of 1672 (+83 being added on Pro Kits). +30 is added with a Tuning Kit.
Performance
The Lamborghini Sesto Elemento can basically be described as an excellent all-rounder, with a very high rate of acceleration (albeit inferior to certain cars like the McLaren MP4-31 and ED Design Torq), excellent handling and drifting (all due to being very lightweight), decent top speed, and stellar nitro efficiency (6/11/16). This makes the Sesto Elemento a good go-to car for the later stages of the Career Mode. In fact, the performance of this car at MAX is good enough to finish all A class career races.
Usage
With its excellent all-around stats, the Lamborghini Sesto Elemento is a great buy for its performance and is recommended for use in Career mode until the player gets better cars like the McLaren P1. Given that the game is getting harder for newer players to progress as each update passes, it is generally more recommended to directly save up for this car as a Class A starter car.
The Sesto Elemento can be used in career mode to complete A-class missions, and Lamborghini-specific missions. It can also be used in events limited to Lamborghinis, though do note that the Elemento is not the best Lamborghini (the best being the Lamborghini Centenario), but is competent if upgraded. However, the Elemento may be overshadowed by the cheaper and faster Lamborghini Veneno in such events.
Outside of that, the Elemento does have use in Multiplayer at one confirmed upgrade configuration.
- 5321 0021 (1462) —-> 234.7mph/377.9kmh
Price
As of the Fifteenth Anniversary Update, the Lamborghini Sesto Elemento costs 5,200 to purchase. Prior to March 23, 2018, it cost 175,000 ( 1,625 for accounts made after November 13, 2017) and later 1,350
As of the 2019 Spring Update, upgrades cost 1,435,000 while Pro Kits require 477,600, 18 of each Class A Part, 28 V10 Engines, 12 Early & Initial Techs each, 24 Mid-Techs, and 12 Advanced Techs.
Цена
Скорее всего данная машина не будет производиться серийно, она останется в истории бренда как концепт. Его продажи все равно были, несколько людей купили данную машину. Вряд ли они будут пользоваться ей для езды по городу, так как она предназначена только для езды по треку. Продавалась Lamborghini Sesto Elemento за 3 000 000 $, а в рублях по текущему курсу это больше 150 000 000 рублей. Купить ее вы не сможете, скорее всего у вас нет таких денег, но проблема в том, что производитель уже ее не продает. Поддержанную модель скорее всего хозяева будут продавать намного дороже, так как она является эксклюзивной и очень редкой.