Vidnal f50+

Synopsis

Succeeding the Ferrari F40 Competizione/LM, which is based on the F50 predecessor Ferrari F40, the Ferrari F50 GT is a track car based on the Ferrari F50. Intended for use in the BPR Global GT Series to compete with other series rivals like the McLaren F1 GTR, the F50 GT was co-developed with Dallara and Michelotto. During testing on Ferrari’s test track, the F50 GT was found to be faster than the Ferrari F333 SP prototype race car. After the end of the BPR Global GT Series, Ferrari decided to cancel the F50 GT1 project after being unhappy with homologation specials like the Porsche 911 GT1 Strassenversion being allowed in the FIA World Championship.

The F50 GT features a fixed hardtop roof, large rear wing, new front splitter, and many other adjustments. The 4.7L naturally aspirated V12, developed from the F50 and codenamed Tipo F130A, was altered to produce 750 hp (559 kW) at 10,500 rpm and 383 ft·lb (520 N·m) at 8,000 rpm. The V12 has a redline of 11,000 rpm and a fuel cutoff threshold of 11,500 rpm.

The F50 GT weighs 2002 lb (908 kg) and has a resulting power-to-weight ratio of 826 hp (616 kW) per tonne. It uses a six-speed sequential manual transmission with nearly instantaneous gear shifts and is rear-wheel drive.

Only 3 units of the F50 GT were built.

Подвеска

Подвеска характеристики имеет хорошие для спортивной езды, так как она большей частью позаимствована у автомобилей «Формулы-1». Передняя и задняя подвески крепятся к двигателю, объединенному с коробом для пассажиров. Амортизаторы, разработанные компанией Bilstein, расположены горизонтально. За правильной работой подвески следит электроника.

Ferrari F50 – интересный спортивный суперкар, который выпускался очень небольшим количеством, а все экземпляры, несмотря на высокую цену, были распроданы еще до сборки. Сегодня купить этот автомобиль практически нереально, так как он скорее коллекционный.

See Also[edit | edit source]

FERRARI

Current Models

812 Superfast · 488 GTB · 488 Spider · Portofino · GTC4Lusso · LaFerrari

Historic Models

Enzo · F50 · F40 · 288 GTO · Testarossa · 250 GTO · Daytona · America/Superfast · 250 Series · · · · F355 · 360 Modena · 456/456 M · 550 Maranello · 575M · 275 Series · 206/246 Dino · Mondial · 340 MM · · 400/412 · 400 Automatic · 400i · 412 · Ferrari 125 S · 166 · 166MM · 512BB · 365 GT4 BB · 512iBB · 250 Testa Rossa · 308 GTB · F430 · F430 Spider · 612 Scaglietti · 212 Inter · 599 GTB Fiorano · 159 S · · F12 · California · · ·

Competition

512 BB LM · 288 GTO Evoluzione · 360 Challenge Stradale · F40 GTE · F50 GT · FXX · FXX Evoluzione · 430 Scuderia · 599XX · 599 GTO · 458 Challenge · FXX K

125 F1 · 156 «Sharknose» · 206 SP · · 312B · 312T · 330 LMB · 330 TRI/LM · F60 · 250 P · 250 LM · 330 P · 330 P2 · 330 P3 · 330 P4 · 412 P · 333 SP · F430 GT2 · 458 GTC · · 512S · 512M · · F10 · F2007 · F2008 · F310/B · 275/340/375 F1/375 Indy · . 488 GTE

P4/5 · 166/250 Abarth Spyder · FX · Testarossa F90 Speciale · GG50 · 456 Venice · 575 GTZ · P540 Superfast Aperta F12 TRS

Concept

FXX Millechili · Pinin Concept · F430 Spider BioFuel Concept · FZ93 Concept · 308GT Rainbow Concept · Mythos Concept · 512 Modulo Concept · HY-KERS Hybrid Concept

Enzo Ferrari Corporate website independent

References

  1. «Mountain Dew Car Pack» . forzamotorsport.net . Retrieved 11-30-2018.

  2. Introduction: Ferraris OnlineF50 GT, A Very Exclusive Club
Ferrari
1940s 166 Inter Sport ’48 · 166MM Barchetta ’48
1950s 250 California ’57 · 250 Testa Rossa ’57 · 375 ’52 · 500 Mondial ’53
1960s 250 GT Berlinetta Lusso ’62 · 250 GTO ’62 · 250 GTO ’64 · 250LM ’63 · 330 P4 ’67 · 365 GTB/4 ’69 · Dino 246 GT ’69
1970s #1 312 T2 ’76 · #2 312 P ’71 · 512 S ’70
1980s #71 — #72 512 BB/LM ’82 · 288 GTO ’84 · F40 ’87 · F40 Competizione ’89
1990s #1 641 ’90 · 355 GTS ’98 · 360 Modena ’99 · 512 TR ’92 · F50 ’95 · F50 GT ’96 · #12 — #30 F333 SP ’98 · F355 Berlinetta ’94 · F355 Challenge ’95
2000s #11 — #88 550 Maranello GTS ’03-’05 · #62 — #90 F430GT ’06-’10 · 360 Challenge Stradale ’03 · 430 Scuderia ’07 · 458 Italia ’09 · 575M Maranello ’02 · 599 GTB Fiorano ’06 · 612 Scaglietti ’04 · California ’09 · Enzo Ferrari ’02 · F430 ’04 · FXX ’05
2010s #51 — #62 458 Italia GTE/GTLM ’11-’14 · 458 Speciale ’13 · 458 Spider ’11 · 488 GTB ’15 · 488 Pista ’19 · 599 GTO ’10 · 812 Superfast ’17 · California T ’14 · F12berlinetta ’12 · F12tdf ’15 · FF ’11 · FXX K ’14 · LaFerrari ’13 · Portofino ’18
Related Formula Drift #117 599 GTB Fiorano ’07 · LEGO Speed Champions Ferrari F40 Competizione ’87

Games

Need for Speed II

The F50 appears in Need for Speed II as an A class vehicle, and is available from the beginning of both PC and PlayStation releases, as well as the Special Edition release for PC.

Need for Speed: High Stakes

The F50 appears in Need for Speed: High Stakes as an AA class vehicle in the PC release and as A class in the PlayStation release. It has a price tag of $225,000 and is available from the beginning of the game in both releases.

The F50 is featured with an open top in the PC release and appears with a closed roof in the PlayStation release.

Need for Speed: Hot Pursuit 2

The F50 appears in Need for Speed: Hot Pursuit 2 as a class 1 vehicle in the GameCube, PC, and Xbox releases requiring 80,000 NFS Points to be unlocked.

It appears in the PlayStation 2 release as a class B vehicle, and is unlocked upon the player accumulating 300,000 NFS Points. Players can drive it using cockpit camera in World Racing Event 31 — Ferrari F50 Endurance Challenge.

NFS Edition

The NFS Edition requires 160,000 NFS Points to be unlocked in the GameCube, PC, and Xbox releases, but requires the player to lead all laps in an 8 lap single race with world racing and full grid at advanced difficulty to be unlocked in the PlayStation 2 release.

Need for Speed: Rivals

The F50 appears in Need for Speed: Rivals as a racer vehicle and an RCPD unit included with the Ferrari Edizioni Speciali Pack.

Racer

It is included with either the Ferrari Edizioni Speciali Racers Pack or Ferrari Edizioni Speciali Complete Pack, and is unlocked for the racer faction upon the player completing the .

 Racer Rank 1  3   Tech Level 3 Ferrari Edizioni Speciali Racers Pack 

 Top Speed   6.7   8.7

 Accel   6.7   7.7

 Control   7.2   8.0

 Strength   4.7   5.7

 Durability   4.0   6.5

RCPD — Patrol

The patrol specification of the F50 is included with either the Ferrari Edizioni Speciali Cops Pack or Ferrari Edizioni Speciali Complete Pack, and is unlocked upon completing the rank 0 — «Training».

 Police Rank 1 { Patrol }   Tech Level 3 Ferrari Edizioni Speciali Cops Pack 
 Top Speed   6.7  Accel   7.9  Control   7.4  Strength   7.8  Durability   7.7

RCPD — Undercover

The undercover specification of the F50 is included with either the Ferrari Edizioni Speciali Cops Pack or Ferrari Edizioni Speciali Complete Pack, and is unlocked upon completing the rank 0 — «Training».

 Police Rank 1 { Undercover }   Tech Level 3 Ferrari Edizioni Speciali Cops Pack 
 Top Speed   6.7  Accel   7.3  Control   7.7  Strength   7.8  Durability   7.2

RCPD — Enforcer

The enforcer specification of the F50 is included with either the Ferrari Edizioni Speciali Cops Pack or Ferrari Edizioni Speciali Complete Pack, and is unlocked upon completing the rank 0 — «Training».

 Police Rank 1 { Enforcer }   Tech Level 3 Ferrari Edizioni Speciali Cops Pack 
 Top Speed   6.7  Accel   7.3  Control   7.4  Strength   8.2  Durability   8.2

Stub — Why not help by expanding this article with relevant information.

The F50 appears in Need for Speed: No Limits.

The F50 1995 appears in Need for Speed: Edge.

Racing[edit | edit source]

Following the motorsports theme, to compete in GT1-class racing, Ferrari developed a prototype based on the F50, the F50 GT. The car had a fixed roof, large rear spoiler, new front spoiler and many other adjustments. The 4.7 litre V12 engine was tuned to generate around 750 bhp. In testing in 1996 the car proved to be quicker even than the 333SP, but this went unnoticed as Ferrari cancelled the F50 GT project, instead focusing on Formula 1. Ferrari sold off the three complete chassis that were built — the test car 001, and 002/003, both of which had bodies fitted before being sold on. The remaining three tubs were apparently destroyed.

A custom made F50 variant named the Bolide was commissioned by the Sultan of Brunei in 1998 and delivered in the same year. It used the Fiat derived V12 engine and the same chassis, but was completely redesigned due to the monocoque construction of the body on the F50. 1 car was produced in the coupe configuration. Very few images and no official performance statistics of the car are available.

Availability

The FERRARI F50 is available in 2 series:

  • Classic Ferrari Showdown career series in the Master group
  • High-Rev Rush bonus series in the Elite group

This vehicle was added in the released in July 2014. It can be unlocked by earning 5 trophies in Classic Ferrari Showdown or as soon as High-Rev Rush is unlocked. It is used in Scuderia Ferrari Championship and its second version in Stage 4 Goal 3.

This vehicle can be acquired for 160 or 128 with showcase discount. It has also been available for 195 as a ‘Get it Now’ price, unlocking High-Rev Rush.

This car is used in the following special events:

Used in Scuderia Ferrari Championship in Stage 4 Goal 3

This vehicle was available to win in the following special event:

Ferrari F50 Championship available in the Bugatti Update (v7.3.0) of May 2019, and is now available in the Event Archives.

Установка и обкатка

Для установки был взят обычный дорожный велосипед «Стелс», оснащенный 26 дюймовыми колесами. Приобретен комплект мотора F50: мотор с карбюратором, глушителем и комплектом зажигания, бак, ведомая звезда, цепь, защита и натяжитель цепи, тросы и органы управления. Так же присутствовал свечной ключ и краткая инструкция на английском зыке. При установке возникла единственная проблема — нижняя труба рамы велосипеда была толще предусмотренной крепежным хомутом мотора, что было быстро исправлено заменой шпилек на более длинные. Перед установкой с мотора была снята крышка сцепления и добавлено больше смазки для шестерен. В бак был залит 92 бензин в пропорции 1:20 с синтетическим маслом Motul.

Первые 200км, мотор заводится от 1/3 оборота педалей, немного дымит по вине «обкаточной» порции масла. При езде, в основном, «в пол газа», показывает хорошую тягу после 30км/ч, неплохо преодолевает небольшие подъемы, но не без помощи педалей.

После 500км пробега обкатку можно считать пройденной, топливная смесь была заменена на 1:25, дымление прекратилось, холостые обороты уменьшились.

Технические характеристики

Тип Объем Мощность Крутящий момент Разгон Максимальная скорость Количество цилиндров
Бензин 4.7 л 520 л.с. 471 H*m 3,9 сек. 325 км/ч V12

Подробнее

Бытует мнение что, приобретая машину марки Феррари, покупатель платит только за двигатель, а все остальное ему достается в подарок. И этот суперкар не исключение. Он получил потрясающий 12-цилиндровый двигатель, имеющий по 5 клапанов на цилиндр. Двигатель позаимствовали с гоночного болида F92, принимавшего участие в соревнованиях в 1992 и 1993 годах имеющий прекрасные характеристики для спортивного авто.

Естественно, что под гражданский вариант двигатель существенно переработали. Изначально конструкторы хотели увеличить его объем только до 4,2 литра, но в процессе конструирования пришли к выводу, что этого будет недостаточно. В итоге итальянец получил мотор объемом 4,7 литра, который способен выдавать 520 «лошадей» при 8500 оборотах в минуту. Максимальная скорость, которую мог достигать автомобиль с таким мотором – 325 км/ч. Двигатель расположен центрально и впервые в дорожных автомобилях исполняет роль несущей конструкции.

Performance

The F50 GT is capable of 0 to 60 mph (97 km/h) in 2.9 seconds, 0 to 100 mph (161 km/h) in 6.7 seconds, and a top speed of 235 mph (378 km/h), which is downgraded in each Forza appearance. In the Xbox 360 Forza games, the F50 GT is restricted to 197 mph (317 km/h), while the Xbox One/Windows 10 PC Forza games’ renditions of the car are capable of 226 mph (364 km/h). The Forza Motorsport 7 rendition of the F50 GT is faster to 100 mph (161 km/h), hitting that in 5.1 seconds.

The Ferrari F50 GT is among one of the fastest non-racing Ferraris in the series, with handling and braking as its performance paramounts. When turning, it generates very high lateral G figures, all thanks to its revised front splitter and rear wing, along with its low weight stat of 2002 lb (908 kg), which allows it to corner very sharply. The F50 GT has very efficient braking, outclassing most modern hypercars. In terms of acceleration, the F50 GT can keep up with most modern cars as it is capable of reaching 100 mph (161 km/h) in 6.7 seconds, but as with most rear-wheel drive cars, mild to moderate wheelspin is experienced during full throttle. With a top speed as high as 226 mph (364 km/h), the F50 GT is also competitive on most high-speed tracks.

Its Racing V12 engine favors horsepower over torque and can rev up to 11,000 rpm.

1000-5000км

Снова было проведено небольшое ТО, с мотора сняты все крышки — шестерни в порядке, отсутствует люфт ведомой звезды и ротора зажигания. Нагар на свече все тот же, лежит равномерным тонким слоем — продувка мотора хорошая. Свеча на всякий случай заменена на новую NGK BP7HS, в последствии оказалось, что не зря — тяга возросла, холостые обороты стали еще ниже. По советам знающих людей поролоновый элемент воздушного фильтра заменен на скутерный, обрезанный под круг нужного диаметра. На работу мотора такой «апгрейд» не повлиял, а вот ресурс мотора должен возрасти — меньше пыли попадает вместе с воздухом в карбюратор.

На второй тысяче снова появились подтеки на выпускном патрубке, в этот раз по причине развалившейся от вибрации сварки. Пришлось нести в сервис заваривать. Кроме этого было решено добавить резиновый патрубок между карбюратором и воздушным фильтром, чтобы во-первых снизить забрасывание последнего топливной смесью на холостых оборотах, а во-вторых создать некое подобие ресивера для улучшения забора воздуха на высоких оборотах. В результате максимальная скорость могла достигать до 52км/ч на ровной дороге в безветренную погоду, правда для таких скоростей ходовая откровенно слабая — тормоза никакие, амортизация нулевая, подшипники колес быстро изнашиваются… На третьей тысячи биение заднего колеса достигли критических, колесо отдали на переспицовку под новый обод. В то же время не вызывал никаких претензий еще долгое время, только натяжитель цепи постоянно ослабевал, а ролик уже наждался в замене. На его место прекрасно вписался ВАЗовский ролик натяжения ремня ГРМ с надетым на него кольцом из велосипедной камеры для снижения шума. Тем временем сезон уже подошел к концу, а мотовел был законсервирован до весны. Пробег на одометре велокомпьютера составлял 4890 км.

Весной было проведено плановое ТО, заменена моторная цепь, трос сцепления, задубевший бензошланг был заменен на трубку отвода картерных газов автомобиля «Ока», установлен новый бензофильтр, воздушный фильтр был разобран и промыт в бензине, все стыки при сборке промазаны герметиком. свеча заменена на такую же новую, хотя и старая была в хорошем состоянии. кроме того на велосипед установлены передний клещевой тормоз и более широкое седло, заменена пришедшая в негодность ось заднего колеса и крепежные винты ведомой моторной звезды. После долгого простоя мотор завелся с первых 5-7 метров, первое время работал как задушенный, но вскоре вернулись прежние характеристики. Первая 30 километровая поездка не выявила каких-либо дефектов, мотор работал ровно, имел хорошую тягу и плавный разгон. Будем надеяться, что и новый сезон велосипед с китайским мотором не прекратит радовать своего хозяина.

Разработка

Изначально конструкторы поставили перед собой задачу добиться веса менее одной тонны, но во время работ по проектированию и разработки машины вес значительно увеличился и достиг 1230 кг. Однако из-за высокой мощности и особенностей модели возросший вес практически никак не сказался на скоростных характеристиках итальянца.

В Ferrari стремились снизить массу практически всеми доступными средствами. Впервые в истории автомобилестроения в дорожной версии были применены вставки из легких сплавов в деталях подвески, двигателя и коробки передач. Прежде такое делали только на гоночных болидах. Также для снижения веса были убраны многие элементы салона, даже такие, как аудиосистема и электрические подъемники стекол.

Автомобиль получил съемную крышу. Правда, процесс ее установки или снятия достаточно длительный и может занять 30 минут. Кроме того, в суперкаре не предусмотрено место для ее хранения.

Тормозная система не имеет антиблокировочной системы это сделано для повышения ощущений от вождения спортивного автомобиля и, по мнению создателей авто, позволяет добиться единения водителя с машиной.

В 1996 году компания представила прототип модели GT – гоночного варианта дорожной версии. Его разрабатывали для участия в соревнования BPRGlobalGT. GT получил двигатель с увеличенной до 750 «лошадок» мощностью. Максимальная скорость гоночной версии составила 380 км/ч, а разгон до «сотни» осуществлялся всего за 3 секунды. Но по каким-то причинам в производство Ferrari F50 GT решили не запускать, ограничившись всего тремя экземплярами. Кроме прототипа, еще два GT были собраны под заказ и отправлены частным покупателям.

Производство продолжалось всего два года с 1995 по 1997 год. За это время в компании успели собрать 349 машин этой модели.

500 — 1000км

После первых 500 километров пробега на моторе были подтянуты все резьбовые соединения, перемещен ролик натяжения цепи, так как цепь прилично растянулась. На стыке выпускного патрубка и цилиндра были замечены масляные подтеки, исправленные заменой родной прокладки на самодельную паронитовую, промазанную «герметиком». В остальном — никаких проблем; нагар на свечи песочного цвета — карбюратор отстроен правильно; мотор оживает почти сразу же после ключения сцепления на 5км/ч. Судя по показаниям велокомпьютера, максимальная скорость держится в районе 48км/ч на ровных участках дороги. Тяга уверенная, приходится все меньше использовать педали.

Примерно после 650км начали всплывать недостатки конструкции велосипеда, явно не рассчитанного на установку мотора — появился люфт в задней втулки колеса, к счастью быстро исправленный подтяжкой конусов. От вибрации начали ослабевать места крепления крыльев и защиты велоцепи, которые так же быстро были исправлены резиновыми шайбами и самоконтрящимися гайками. На всякий случай была проведена та же операция и с защитой моторной цепи, которая пока что держалась достаточно хорошо.

Для езды по дорогам был установлен комплект светодиодных габаритов, так как генератора мотора не хватает даже на питание одной 5 Ваттной лампы.

Мотовелосипед используется для поездок на работу, около 10км в одну сторону. В городе радует компактность и возможность объезжать пробки, на дороге показывает неплохую (для мотовелосипеда) максималку. Расход при скорости 35 км/ч редко превышает 1,30 литров на сотню, а вот при бОльшх скоростях возрастает чуть ли не в 2 раза. Для долгих поездок объема стандартного бака явно не хватает.

Тем временем пробег мотора перевалил за 1000км.

Upgrades (26)

Upgrade Duration R G
1 Engine: High Flow Carbon Fibre Airbox 1 Hour 26,600 7
2 Engine: Competition Engine Tuning 2 Hours 30 Minutes 39,800 10
3 Engine: Competition Throttle Body 16
4 Engine: Increase Engine Bore 8 Hours 89,700 24
5 Engine: Performance Intake Manifold 36
6 Engine: Competition Cam-shaft 18 Hours 201,700 55
7 Engine: Competition Cylinder Heads 80
1 Drivetrain: Ultra-Lightweight Flywheel 1 Hour 24,700 6
2 Drivetrain: Carbon Fibre Driveshaft 2 Hours 30 Minutes 37,100 10
3 Drivetrain: Race-Spec Lightweight Differential 15
4 Drivetrain: Uprated Sports Gearbox 8 Hours 83,400 22
1 Body: General Body Refinement 1 Hour 19,600 5
2 Body: Advanced Body Refinement 2 Hours 30 Minutes 29,500 8
3 Body: Advanced Weight Reduction 12
1 Suspension: Advanced Suspension Tuning 1 Hour 22,700 6
2 Suspension: Uprated Sports Shocks 2 Hours 30 Minutes 34,000 9
3 Suspension: Uprated In-board Coilovers 14
1 Exhaust: Uprated Hi-Flow Catalytic Converter 1 Hour 22,400 6
2 Exhaust: Custom Titanium Exhaust Headers 2 Hours 30 Minutes 33,600 9
3 Exhaust: Custom Titanium Turbo-back Exhaust 14
1 Brakes: Uprated Performance Brake Pads 1 Hour 17,300 4
2 Brakes: Uprated Performance Calipers 2 Hours 30 Minutes 26,000 7
3 Brakes: Carbon Ceramic Brake Discs 10
1 Tires & Wheels: Camber & Toe Adjustments 1 Hour 20,800 5
2 Tires & Wheels: High-Grip Performance Compound 2 Hours 30 Minutes 31,200 8
3 Tires & Wheels: Ultra Light Competition Rims 12
Colour keys

For upgrades including PR values, please see the project page , please be aware that PR values can vary depending on the upgrade order.

Statistics

STUBForza Motorsport 3
  You can help the Forza Wiki by adding to this article.

Speed 7.4

Acceleration 8.8

Braking 9.0

Handling 8.8

Base Rarity 10.0

U 999

DLC:
Requires

Unlock Requirements

North America:
missing data
Rarity: ?
Europe:
missing data
Rarity: ?
Asia:
missing data
Rarity: ?

Performance & Body Style

Body Style:
missing data

Speed:
Top Speed: missing data

Acceleration:
0-60 mph (0-97 km/h): missing data

0-100 mph (0-161 km/h): missing data

Braking:

60-0 mph (97-0 km/h): missing data

100-0 mph (161-0 km/h): missing data

Lateral Gs:
60 mph (97 km/h): missing data

120 mph (193 km/h): missing data

Speed 8.1

Handling 7.8

Acceleration 9.0

Launch 7.9

Braking 7.8

R2 867

Unlock Requirements

Car Dealer:
Purchase from the car dealer for 500,000 CR

Performance & Body Style

Body Style:
Super Car

Speed:
Top Speed: missing data

Acceleration:
0-60 mph (0-97 km/h): missing data

0-100 mph (0-161 km/h): missing data

Braking:

60-0 mph (97-0 km/h): missing data

100-0 mph (161-0 km/h): missing data

Lateral Gs:
60 mph (97 km/h): missing data

120 mph (193 km/h): missing data

Speed 8.2

Handling 8.6

Acceleration 9.6

Launch 8.7

Braking 8.6

R2 875

Unlock Requirements

Car Dealer:
Purchase from the car dealer for 1,200,000 CR

Performance & Body Style

Body Style:
Supercar

Speed:
Top Speed: 197.2 mph  (317.3 km/h)

Acceleration:
0-60 mph (0-97 km/h): 2.900 secs.
0-100 mph (0-161 km/h): 6.700 secs.
Braking:

60-0 mph (97-0 km/h): 90.5 ft (27.6 m)
100-0 mph (161-0 km/h): 223.8 ft (68.2 m)
Lateral Gs:
60 mph (97 km/h): 1.30 g
120 mph (193 km/h): 1.62 g

Speed 8.3

Handling 7.4

Acceleration 9.5

Braking 7.2

Legendary 

P 921

Unlock Requirements

Unlock:

Purchase from the car dealer for 1,050,000

Performance & Division

Division:
Elite Factory Racers

Collection Tier:

Tier 5 — Legendary (+1,900)

Speed:
Top Speed: 226.5 mph  (364.4 km/h)
1/4 Mile: missing data

Acceleration:
0-60 mph (0-97 km/h): 2.900 secs.
0-100 mph (0-161 km/h): 5.100 secs.
Braking:

60-0 mph (97-0 km/h): 102.9 ft (31.4 m)
100-0 mph (161-0 km/h): 237.8 ft (72.5 m)
Lateral Gs:
60 mph (97 km/h): 1.50 g
120 mph (193 km/h): 1.75 g

Speed 7.9

Handling 7.5

Acceleration 9.1

Braking 7.3

Legendary 

R 899

Unlock Requirements

Unlock:

Purchase from the car dealer for 1,050,000

Performance & Division

Division:
Elite Factory Racers

Collection Tier:

Tier 5 — Legendary (+1,900)

Speed:
Top Speed: missing data

1/4 Mile: missing data

Acceleration:
0-60 mph (0-97 km/h): missing data

0-100 mph (0-161 km/h): missing data

Braking:

60-0 mph (97-0 km/h): missing data

100-0 mph (161-0 km/h): missing data

Lateral Gs:
60 mph (97 km/h): missing data

120 mph (193 km/h): missing data

Speed 8.2

Handling 10

Acceleration 9.8

Launch 8.7

Braking 10

R1 979

Unlock Requirements

Autoshow:
Purchase from the Autoshow for 1,200,000 CR

Performance & Body Style

Body Style:
Supercar

Speed 8.3

Handling 9.1

Acceleration 9.5

Launch 9.1

Braking 10

S2 990

DLC:
Requires the Mountain Dew Pack

Unlock Requirements

Autoshow:
Purchase from the Autoshow for 1,200,000 CR or 2,400 T
Auction House:
Can be purchased or bid on through an Auction House listing

Performance & Championship

Championship:
Extreme Track Toys

Speed:
Top Speed: 225.6 mph  (363 km/h)

Acceleration:
0-60 mph (0-97 km/h): 2.900 secs.
0-100 mph (0-161 km/h): 6.700 secs.
Braking:

60-0 mph (97-0 km/h): 111.2 ft (33.9 m)
100-0 mph (161-0 km/h): 258.0 ft (78.6 m)
Lateral Gs:
60 mph (97 km/h): 1.30 g
120 mph (193 km/h): 1.67 g

Speed 8.4

Handling 10

Acceleration 8.4

Launch 9.5

Braking 10

S2 992

Unlock Requirements

Autoshow:
Purchase from the Autoshow for 1,200,000 CR
Auction House:
Can be purchased or bid on through an Auction House listing

Performance & Car Type

Car Type:
Extreme Track Toys

Rarity:
Legendary

Speed:
Top Speed: 225.8 mph  (363.3 km/h)

Acceleration:
0-60 mph (0-97 km/h): 2.918 secs.
0-100 mph (0-161 km/h): 6.700 secs.
Braking:

60-0 mph (97-0 km/h): 91.8 ft (28 m)
100-0 mph (161-0 km/h): 211.6 ft (64.5 m)
Lateral Gs:
60 mph (97 km/h): 1.56 g
120 mph (193 km/h): 1.95 g

Welcome Pack

Speed 8.4

Handling 10

Acceleration 8.3

Launch 9.6

Braking 10

S2 998

DLC:
Requires the Welcome Pack

Unlock Requirements

Autoshow:
Purchase from the Autoshow for 1,200,000 CR
Auction House:
Can be purchased or bid on through an Auction House listing

Performance & Car Type

Car Type:
Extreme Track Toys

Rarity:
Legendary

Speed:
Top Speed: 219.7 mph  (353.5 km/h)

Acceleration:
0-60 mph (0-97 km/h): 2.900 secs.
0-100 mph (0-161 km/h): 6.700 secs.
Braking:

60-0 mph (97-0 km/h): 104.0 ft (31.7 m)
100-0 mph (161-0 km/h): 239.2 ft (72.9 m)
Lateral Gs:
60 mph (97 km/h): 1.39 g
120 mph (193 km/h): 1.77 g

Оцените статью
Рейтинг автора
5
Материал подготовил
Андрей Измаилов
Наш эксперт
Написано статей
116
Добавить комментарий